Tjek din lønseddel

Din lønseddel indeholder mange oplysninger, og den kan være svær at gennemskue. Vi gennemgår her de oplysninger, der typisk fremgår af en lønseddel. 

Din lønseddel skal oplyse:

  •  din løn i perioden.
  •  hvilken periode, lønsedlen dækker.
  •  hvilke beløb, der er trukket i A-skat og AM-bidrag.
  •  din arbejdsgivers navn, adresse og CVR-nr.

Mange lønsedler indeholder flere oplysninger, fx et ferieregnskab, men det er ikke et krav.

Andre oplysninger på en lønseddel

Blandt de øvrige oplysninger, du oftest finder på lønsedlen, er:

Eksempel på en lønseddel

Vi har lavet et eksempel på en lønseddel, hvor du kan se de oplysninger, der typisk fremgår samt få forklaret de forskellige begreber.

Spørgsmål til din lønseddel

Har du spørgsmål til din lønseddel, eller tror du, at der måske er fejl i din løn, er du velkommen til at kontakte os. Vi gennemgår gerne dine lønsedler og kontrollerer, om de er korrekte.

Se også Hjælp fra Faglig afdeling.

Vi er klar til at hjælpe dig

Skriv til os
Skriv til os i MIT detfagligehus. Vi svarer senest dagen efter, du har skrevet til os - dog undtaget weekend og helligdage.
Skriv til os
Ring til os på 7610 9304
Vores telefoner er lukket
Tlf. åbningstider i denne uge
Mandag08:00 - 17:00
Tirsdag08:00 - 17:00
Onsdag08:00 - 17:00
Torsdag08:00 - 17:00
Fredag08:00 - 14:00
Lørdaglukket
Søndaglukket