Cookies hjælper os med at forbedre din oplevelse af vores website. Ved at besøge vores website accepterer du vores brug af cookies.
Du kan læse mere her.
OK

Skal jeg have min lønseddel på papir?

Nej, du har ikke ret til at få din lønseddel på papir, hvis din arbejdsgiver har besluttet at anvende digitale lønsedler.

Specielt større virksomheder med mange ansatte kan spare tid og penge ved at skifte til digitale lønsedler i stedet for at printe og sende dem til alle ansatte.

Siden 2005 har loven tilladt digitale lønsedler. Den præcise regel finder du i kildeskatteloven § 84, stk. 1, som siger, at du skal underrettes "skriftligt eller ved andet læsbart medie."

Vælger din arbejdsgiver at bruge e-Boks, logger du bare ind på siden med dit NemID.

Da e-Boks er knyttet til dit CPR-nr., vil du altid have adgang til dine lønsedler i e-Boks, også selvom du flytter eller skifter arbejde.

Har du spørgsmål?

Vi svarer senest dagen efter, du har skrevet til os - dog undtaget weekend og helligdage. Formularen sendes via en sikker forbindelse.

Skriv til os som medlem
Send en besked via MIT detfagligehus

Ring til os
Vi svarer gerne på dine spørgsmål telefonisk. Ring alle hverdage fra kl. 8.00 på tlf. 7610 9304.