Er der lovkrav om, at min arbejdsgiver skal betale ind til pension?

Der er ikke noget lovkrav om, at din arbejdsgiver skal betale ind til en pensionsordning.

Du har derfor kun krav på arbejdsgiverbetalt pension, hvis I har aftalt dette i din ansættelseskontrakt, eller hvis din ansættelse er omfattet af en overenskomst, som indeholder regler om pension.

Det afhænger også af den konkrete aftale, hvor længe du skal være ansat, før du har krav på pension.

Prøv pensionsberegner

Hvornår kan jeg gå på pension? Få svaret i vores pensionsberegner

Vi er klar til at hjælpe dig

Skriv til os
Skriv til os i MIT detfagligehus. Vi svarer senest dagen efter, du har skrevet til os - dog undtaget weekend og helligdage.
Skriv til os
Ring til os på 7610 9304
Vores telefoner er åbne
Tlf. åbningstider i denne uge
Mandag08:00 - 17:00
Tirsdag08:00 - 17:00
Onsdag08:00 - 17:00
Torsdag08:00 - 17:00
Fredag08:00 - 14:00
Lørdaglukket
Søndaglukket