Cookies hjælper os med at forbedre din oplevelse af vores website. Ved at besøge vores website accepterer du vores brug af cookies.
Du kan læse mere her.
OK

Hvad er en medarbejderklausul?

Det er en medarbejderklausul, når din arbejdsgiver aftaler med andre ansatte, at de ikke må "tage dig med", hvis de skifter job eller bliver selvstændige.

Medarbejderklausulen begrænser dermed dine jobmuligheder.

Under job- og medarbejderklausul gennemgår vi de regler, der gælder for medarbejderklausuler aftalt før den 1. januar 2016.

Fra den 1. januar 2016 er det ikke længere tilladt at indgå aftaler om medarbejderklausuler. Allerede aftalte medarbejderklausuler er kun gyldige indtil den 1. januar 2021. Derefter har de ikke længere nogen virkning.

Læs også om:

Kundeklausul

konkurrenceklausul 

Jobklausul

Har du spørgsmål?

Vi svarer senest dagen efter, du har skrevet til os - dog undtaget weekend og helligdage. Formularen sendes via en sikker forbindelse.

Skriv til os som medlem
Send en besked via MIT detfagligehus

Ring til os
Vi svarer gerne på dine spørgsmål telefonisk. Ring alle hverdage fra kl. 8.00 på tlf. 7610 9304.