Cookies hjælper os med at forbedre din oplevelse af vores website. Ved at besøge vores website accepterer du vores brug af cookies.
Du kan læse mere her.
OK

Kan min arbejdsgiver sige, at jeg ikke må bruge min mobiltelefon?

Ledelsesretten giver din arbejdsgiver lov til at fastsætte regler for, hvad du må foretage dig, når du er på arbejde.

Derfor må din arbejdsgiver gerne beslutte, at brug af private mobiltelefoner er helt forbudt i arbejdstiden.

Under særlige omstændigheder, som fx alvorlig sygdom i familien, vil vi dog opfordre arbejdsgivere til at udvise hensyn og give en særlig tilladelse til, at du har din mobiltelefon tændt, eventuelt på lydløs. Du bør i så fald få en sådan tilladelse på skrift.

Husk også, at din arbejdsgiver kan fastsætte regler for, hvad du bruger din mobiltelefon til i løbet af arbejdsdagen. Selvom opkald er tilladt, kan besøg på sociale medier være forbudt, også når det sker via din egen mobiltelefon.

Har du spørgsmål?

Ring til os på alle hverdage fra kl. 8.00 på tlf. 7610 9304. Her er vi klar til at svare på dine spørgsmål, hvis du er medlem.

Du kan også sende dit spørgsmål til os ved at udfylde formularen nedenfor, så sørger vi for, at du får et svar samme dag, hvis du skriver i åbningstiden. Ellers svarer vi dig hurtigst muligt, når vi åbner igen.

Formularen sendes via en sikker forbindelse.



Hjælp til at sende dokumenter