Cookies hjælper os med at forbedre din oplevelse af vores website. Ved at besøge vores website accepterer du vores brug af cookies.
Du kan læse mere her.
OK

Hvornår skal der være en arbejdsmiljørepræsentant?

Er der 10 eller flere ansatte på arbejdspladsen, skal der være mindst 1 arbejdsmiljørepræsentant.

Er I flere end 35 ansatte, skal der etableres arbejdsmiljøgrupper, hvori arbejdsmiljørepræsentanterne indgår.

Er I derimod højst 9 ansatte, skal medarbejdere og ledelse i stedet samarbejde om sikkerhed og sundhed gennem direkte kontakt og dialog - herunder via en årlig arbejdsmiljødrøftelse. Arbejdstilsynet har lavet en vejledning om dette samarbejde, som blandt andet forklarer, hvordan I kontrollerer, om I højst er 9 ansatte og som gennemgår reglerne for den årlige arbejdsmiljødrøftelse. 

Der gælder særlige regler for samarbejdet om arbejdsmiljøet på midlertidige og skiftende arbejdssteder.

Operator '!=' cannot be applied to operands of type 'bool' and 'Newtonsoft.Json.Linq.JValue'