Cookies hjælper os med at forbedre din oplevelse af vores website. Ved at besøge vores website accepterer du vores brug af cookies.
Du kan læse mere her.
OK

Hvornår skal der være en arbejdsmiljørepræsentant?

Er der 10 eller flere ansatte på arbejdspladsen, skal der være mindst 1 arbejdsmiljørepræsentant.

Er I flere end 35 ansatte, skal der etableres arbejdsmiljøgrupper, hvori arbejdsmiljørepræsentanterne indgår.

Er I derimod højst 9 ansatte, skal medarbejdere og ledelse i stedet samarbejde om sikkerhed og sundhed gennem direkte kontakt og dialog - herunder via en årlig arbejdsmiljødrøftelse. Arbejdstilsynet har lavet en vejledning om dette samarbejde, som blandt andet forklarer, hvordan I kontrollerer, om I højst er 9 ansatte og som gennemgår reglerne for den årlige arbejdsmiljødrøftelse. 

Der gælder særlige regler for samarbejdet om arbejdsmiljøet på midlertidige og skiftende arbejdssteder.

Har du spørgsmål?

Ring til os på tlf. 7610 9304 inden kl. 16:00. Vi sidder klar til at svare på dine spørgsmål, hvis du er medlem.

Hvis du udfylder formularen nedenfor, så svarer vi dig samme dag, hvis du skriver i åbningstiden. Ellers svarer vi dig hurtigst muligt, når vi åbner igen. Er du medlem, anbefaler vi, at du i stedet for skriver til os i MIT detfagligehus.

Formularen sendes via en sikker forbindelse.



Hjælp til at sende dokumenter