Skal I have besked om, at jeg er valgt som tillidsrepræsentant?

Ja, det er vigtigt, at vi får besked, fordi valget som tillidsrepræsentant (TR) som regel først er gyldigt, når det er indberettet til fagforeningen og din arbejdsgiver.

Du kan kun blive valgt som tillidsrepræsentant, hvis du er medlem af den fagforening, som har forhandlingsretten på overenskomsten. Er du medlem hos os, og har vi ikke indgået overenskomsten med din arbejdsgiver, kan du ikke vælges som tillidsrepræsentant på den pågældende arbejdsplads.

Når vi får besked om, at du er valgt som vores tillidsrepræsentant, sender vi en bekræftelse til dig og din arbejdsgiver. Bekræftelsen er din sikkerhed for, at valget er gyldigt, og at du er særligt beskyttet mod at blive afskediget.

Mere info

Vi vil også opfordre dig til at tilmelde dig nyhedsbrevet MIT Arbejdsmiljø, der er vores særlige nyhedsbrev om arbejdsmiljø.

Er du valgt som tillidsrepræsentant under vores overenskomst, kan du læse mere om reglerne for tillidsrepræsentantens valg, opgaver, afskedigelse m.m.  

For yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte Faglig hotline

Vi er klar til at hjælpe dig

Skriv til os
Skriv til os i MIT detfagligehus. Vi svarer senest dagen efter, du har skrevet til os - dog undtaget weekend og helligdage.
Skriv til os
Ring til os på 7610 9304
Vores telefoner er lukket
Tlf. åbningstider i denne uge
Mandag08:00 - 17:00
Tirsdag08:00 - 17:00
Onsdag08:00 - 17:00
Torsdag08:00 - 17:00
Fredag08:00 - 14:00
Lørdaglukket
Søndaglukket