Cookies hjælper os med at forbedre din oplevelse af vores website. Ved at besøge vores website accepterer du vores brug af cookies.
Du kan læse mere her.
OK

Skal I have besked om, at jeg er valgt som tillidsrepræsentant?

Ja, det er vigtigt, at vi får besked, fordi valget som tillidsrepræsentant (TR) som regel først er gyldigt, når det er indberettet til fagforeningen og din arbejdsgiver.

Du kan kun blive valgt som tillidsrepræsentant, hvis du er medlem af den fagforening, som har forhandlingsretten på overenskomsten. Er du medlem hos os, og har vi ikke indgået overenskomsten med din arbejdsgiver, kan du ikke vælges som tillidsrepræsentant på den pågældende arbejdsplads.

Når vi får besked om, at du er valgt som vores tillidsrepræsentant, sender vi en bekræftelse til dig og din arbejdsgiver. Bekræftelsen er din sikkerhed for, at valget er gyldigt, og at du er særligt beskyttet mod at blive afskediget.

Mere info

Vi vil også opfordre dig til at tilmelde dig nyhedsbrevet MIT Arbejdsmiljø, der er vores særlige nyhedsbrev om arbejdsmiljø.

Er du valgt som tillidsrepræsentant under vores overenskomst, kan du læse mere om reglerne for tillidsrepræsentantens valg, opgaver, afskedigelse m.m.  

For yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte Faglig hotline

Har du spørgsmål?

Ring til os på alle hverdage fra kl. 8.00 på tlf. 7610 9304. Her er vi klar til at svare på dine spørgsmål, hvis du er medlem.

Du kan også sende dit spørgsmål til os ved at udfylde formularen nedenfor, så sørger vi for, at du får et svar samme dag, hvis du skriver i åbningstiden. Ellers svarer vi dig hurtigst muligt, når vi åbner igen.

Formularen sendes via en sikker forbindelse.



Hjælp til at sende dokumenter