Hvem holder styr på min arbejdstid?

Din arbejdsgiver skal fra den 1. juli 2024 via stempelur, tidspunkt for log-in eller andet føre kontrol med dine arbejdstimer.

Du skal have adgang til oplysningerne, som din arbejdsgiver skal gemme i 5 år.

Det er antallet af dine samlede daglige arbejdstimer, der skal registreres. Derfor er det en gode ide, at du selv fører et detaljeret timeregnskab fx i forhold til:

For flere gode råd til dine egen timeopgørelse se her.

Det er som udgangspunkt kun en officiel timeseddel godkendt af din arbejdsgiver, der kan bruges som egentlig bevis for dine timer, men har din arbejdsgiver ikke registreret dine arbejdstimer, eller er der fejl i regnskabet, så kan det alligevel være en fordel, at du selv har et timeregnskab.

Det er vigtigt, at du løbende kontrollerer din arbejdsgivers opgørelse, og at du giver din arbejdsgiver besked med det samme, hvis det ikke stemmer. Send gerne noget til din arbejdsgiver på skrift, så du kan bevise det. Vil din arbejdsgiver ikke rette fejlen, skal du kontakte os i løbet af kort tid, fordi et evt. krav kan mistes ved passivitet. 

Læs mere om arbejdsgivers pligt til at registrere dine timer, og hvornår der kan være undtagelser.

Vi er klar til at hjælpe dig

Skriv til os
Skriv til os i MIT detfagligehus. Vi svarer senest dagen efter, du har skrevet til os - dog undtaget weekend og helligdage.
Skriv til os
Ring til os på 7610 9304
Vores telefoner er lukket
Tlf. åbningstider i denne uge
Mandag08:00 - 17:00
Tirsdag08:00 - 17:00
Onsdag08:00 - 17:00
Torsdag08:00 - 17:00
Fredag08:00 - 14:00
Lørdaglukket
Søndaglukket