Cookies hjælper os med at forbedre din oplevelse af vores website. Ved at besøge vores website accepterer du vores brug af cookies.
Du kan læse mere her.
OK

Det Faglige Hus klar med en ny 5-års plan

8. april 2019

Medarbejderne i Det Faglige Hus var fredag den 5. april samlet i Musikhuset Esbjerg til temadag om den fremtidige kurs.

Det aktuelle medlemstal er godt og vel 143.000, men hvordan får man væksten til at fortsætte og nå op på 175.000 medlemmer i 2023 – vel at mærke uden at slække på faglighed og service?

Det var de grundlæggende spørgsmål, som ledelsen i Det Faglige Hus håbede at få konkrete svar på, da medarbejderne fra hovedkontoret i Esbjerg samt afdelinger på Sjælland, Fyn og Jylland fredag var samlet til temadag i Musikhuset Esbjerg.

Hårdere konkurrence

Mens andre faglige organisationer har svært ved at holde på medlemmerne og få kontingenterne til at slå til, oplever Det Faglige Hus i disse år en vækst, der er større end nogensinde.

”Konkurrence er sundt!  Sammen med lederne i de enkelte afdelinger udarbejdede vi sidste år en 5 års-plan med helt konkrete målsætninger for, hvordan vi skal arbejde frem til 2023 og nå et medlemstal på 175.000. Som leder er der ikke noget, der er nemmere end at opstille den slags målsætninger, men de bliver kun ført ud i livet, hvis samtlige medarbejdere føler et ejerskab for vores visioner,” siger administrerende direktør i Det Faglige Hus, Brian Elsted Hansen.

Prisen er vigtig

Et af målene er at sikre, at Det Faglige Hus også i fremtiden er konkurrencedygtig på prisen, og i a-kassen har man netop sænket administrationsgebyret med én krone for 4. år i træk, samtidig med at andre a-kasser hæver kontingentet. 1 krone om måneden svarer til en mindreindtægt på 1,5 millioner kr. om året i Det Faglige Hus.

”Prisen er vigtig, men det er ligeså vigtigt, at vi aldrig går på akkord med faglighed og service. Hvis de ting skal hænge sammen, er det nødvendigt at lytte til medarbejderne. Ligesom andre faglige organisationer yder vi fuld faglig hjælp, tegner kollektive overenskomster og tilbyder medlemmerne a-kasse og gode tilbud på privatforsikringer. Men det er i dagligdagen, når medlemmerne kontakter os, at vi bliver målt og vejet. Så vores ansatte er vores vigtigste resurse,” siger landsformand Johnny Nim.