Cookies hjælper os med at forbedre din oplevelse af vores website. Ved at besøge vores website accepterer du vores brug af cookies.
Du kan læse mere her.
OK

Sådan hjælper vi med din arbejdsskade

Ønsker du hjælp til din arbejdsskade, skal du kontakte Social Team. Vi vil svare på dine spørgsmål og tage stilling til, om vi skal starte en sag op. Vores hjælp er naturligvis gratis, hvis du er medlem.

Sag starter op

Du vil modtage en mail med en fuldmagt og et spørgeskema. Du skal underskrive fuldmagten og kort fortælle om din arbejdsskade i spørgeskemaet.

Du kan på MIT Detfagligehus se, hvad vi har sendt til dig.

Når vi har fået den underskrevne fuldmagt og spørgeskemaet tilbage, vil din sag blive behandlet af en arbejdsskadekonsulent.

Vi bestræber os på, at du har den samme konsulent under hele sagens forløb.

Partsrepræsentant hos Arbejdsmarkedets Erhvervssikring (tidligere Arbejdsskadestyrelsen)

Fuldmagten sender vi til Arbejdsmarkedets Erhvervssikring, hvor vi anmoder om at blive registreret som partsrepræsentant.

Det betyder, at vi har kontakten med Arbejdsmarkedets Erhvervssikring. Det gælder både skriftlig og mundtligt.

Når vi modtager post fra Arbejdsmarkedets Erhvervssikring, sender vi det til dig.

Vi vil løbende være i kontakt med dig og sørge for at holde dig orienteret om, hvad der sker i din sag.

Hvordan hjælper vi med sagen?

Sker der ikke noget i din sag, vil vi løbende kontakte Arbejdsmarkedets Erhvervssikring og rykke for det videre forløb.

Herudover gennemgår vi de dokumenter, som Arbejdsmarkedets Erhvervssikring registrerer på din sag.

Vi holder også styr på svarfrister og sørger for at kontakte Arbejdsmarkedets Erhvervssikring, hvis svarfristen skal udsættes.

Vi opfordrer løbende Arbejdsmarkedets Erhvervssikring til at indhente oplysninger - fx fra læger, sygehuse og journaler fra jobcentre.

Spørgeskemaer

Under hele sagens forløb skal du forvente, at Arbejdsmarkedets Erhvervssikring sender flere spørgeskemaer.

Du skal i første omgang selv besvare skemaet. Når vi får skemaet tilbage fra dig, vil vi gennemgå det og kontakte dig, hvis svarene skal uddybes. Vi sender svarene til Arbejdsmarkedets Erhvervssikring.

Samarbejde

Det er vigtigt, at du orienterer os om ændringer i din situation. Fx behandling hos fysioterapeut, undersøgelse på sygehuse, sygedagpenge, deltagelse i praktik osv.

Afgørelser

Når der kommer en afgørelse i din sag, vil vi nøje gennemgå denne. Sammen med dig tager vi stilling til, om vi skal klage over afgørelsen. Læs mere om klagemuligheder.

Følg din egen sag

Du kan altid følge din sag på Arbejdsmarkedets Erhvervssikrings hjemmeside, hvor du kan logge dig ind med dit NemID.

Har du spørgsmål?

Ring til os på alle hverdage fra kl. 8.00 på tlf. 7610 9305. Her er vi klar til at svare på dine spørgsmål, hvis du er medlem.

Hvis du udfylder formularen nedenfor, så svarer vi dig senest dagen efter - dog undtaget weekend og helligdage. Er du medlem, anbefaler vi, at du i stedet for skriver til os i MIT detfagligehus.

Formularen sendes via en sikker forbindelse.



Hjælp til at sende dokumenter