Kan jeg få hjælp til at bruge jeres digitale systemer?

Vi er tilgængelige for alle

En mission for os har altid været, at fagforening og a-kasse skal være en mulighed for alle lønmodtagere – uanset hvad du arbejder med, og hvor stor eller lille din indkomst er.

Derfor gør vi os også umage, når vi udvikler og bygger de digitale løsninger, du skal bruge, når du er medlem i Det Faglige Hus. Vi er mange forskellige lønmodtagere, der er medlem af Det Faglige Hus, og derfor har vi også meget forskellige forudsætninger, når vi skal begå os i de digitale services.

Digital inklusion gælder også for dig

Når vi udvikler vores digitale services, har vi fokus på, at de lever op til en standard, der gør dem tilgængelige for flest mulige mennesker. Den standard hedder med en lidt teknisk term WCAG 2.1.

Oversat til dansk betyder det, at en sammenslutning af forskellige organisationer over hele verden er blevet enige om nogle anbefalinger for, hvad der er en god måde at designe digitale produkter som fx hjemmesider, apps og betjeninger på skærme.

Organisationerne er en blanding af forskellige interesseorganisationer inden for forskellige typer mennesker med funktionsnedsættelser, forskningsgrupper, universiteter, tekniske udviklingshuse og offentlige myndigheder.

Digitaliseringsstyrelsen kan give dig mere info

Hvis du vil vide mere om, hvordan man i Danmark arbejder med det, man kalder digital inklusion, så kan du finde mere info på Digitaliseringsstyrelsens hjemmeside digst.dk.

Hvad vil det sige, når vi er tilgængelige?

Når vi taler om at have digitale services, der er tilgængelige for mange lønmodtagere, så betyder det bl.a., at:

  • siden understøtter skærmlæsere og højtlæsningsprogrammer.
  • teksten er letlæselig med muligheder for justering af både tekststørrelse og kontrast.
  • navigationen er fuldt tilgængelig via tastatur.

Vi vil gerne blive bedre – og du kan faktisk hjælpe os

Med over 240.000 medlemmer har vi mange forskellige mennesker, vi hjælper hver dag. Det betyder også, at de digitale services, vi arbejder med og tilbyder dig, har nogle områder, hvor du måske synes, at vi kan gøre det anderledes.

Derfor vil vi også meget gerne høre fra dig, hvis du har input, ønsker, ideer eller frustrationer over de digitale services, du bruger som medlem. Vi er til for at hjælpe dig, og derfor er vi altid lydhøre over for de tilbagemeldinger, vi får, og vi sætter meget stor pris på det, hvis du og andre medlemmer kommer med tilbagemeldinger.

Du må meget gerne kontakte os, hvis du er stødt på en fejl på hjemmesiden, har udfordringer med at åbne et brev på MIT detfagligehus eller noget helt tredje.

Send en besked til os i MIT detfagligehus og vælg ”Andre spørgsmål” som emne.

Vi er klar til at hjælpe dig

Skriv til os
Skriv til os i MIT detfagligehus. Vi svarer senest dagen efter, du har skrevet til os - dog undtaget weekend og helligdage.
Skriv til os
Ring til os på 7545 3577
Vores telefoner er lukket
Tlf. åbningstider i denne uge
Mandag08:00 - 17:00
Tirsdag08:00 - 17:00
Onsdag08:00 - 17:00
Torsdag08:00 - 17:00
Fredag08:00 - 14:00
Lørdaglukket
Søndaglukket